OFED Talks

Inspirerende video's die jou verder helpen in je vak

Hoe bereid je je voor op de komst van Amazon? Hoe leg je een thuisnetwerk aan voor een klant? Consumentenrecht, hoe zit dit nu? Dit en meer komt aan bod in deze videoserie speciaal gemaakt voor iedereen die werkzaam is in de elektrotechnische detailhandel (consumentenelektronica).

Op de hoogte blijven van nieuwe OFED Talks?
Meld je aan voor onze nieuwsbrief of volg ons via Instagram

De Talks

Het brein van jouw klant

Hoe werkt het brein van consumenten en je klanten en hoe kun je hier op in spelen? Josefien ten Have geeft tips hoe jouw klanten met de beste beleving door de winkel gaan. Laat ze zien hoe gaaf jouw winkel is.

Winkelbeleving tijdens Corona

In deze tijd is het extra uitdagend om jouw klant een fijne en goede winkelbeleving te laten ervaren. Onze vlogster Emily ging op pad met Richard, winkel- en klantbelevingsexperts en ontdekte dat je heel eenvoudig het winkelen voor jouw klant een stuk fijner kunt maken.  

Omgaan met onzekerheid en stress

We vroegen gezondheidsexpert Colin Cleeren van Vital Facts hoe we om kunnen gaan in deze tijd met stress en onzekerheid. Hij deelt een aantal tips om stress te verminderen.

Fit en gezond op de werkvloer

Colin Cleeren van VitalFacts geeft tips hoe je juist in deze tijd fit blijft. Wat is een goed bewegingspatroon voor iemand die in de elektrotechnische detailhandel werkt.

Consumentenrecht, het verschil tussen online en de winkel

Wat is het belangrijkste verschil tussen een online aankoop en een aankoop in de winkel? Jurist Vincent Romviel maakt dit duidelijk en geeft tips.

Een thuisnetwerk aanleggen, hoe doe je dat?

Juist in deze tijd van veel thuiswerken is een goed en betrouwbaar thuisnetwerk onmisbaar. Expert Jaap Veentra geeft tips en voorbeelden van een aantal mooie producten waarmee jij bijvoorbeeld je klant kunt adviseren. 

Hoe voer je goede gesprekken op de werkvloer?

Laura Hagt - communicatietrainer

Juist in deze tijd is het belangrijk om gemotiveerd te houden. Hoe pak je dit aan? En hoe voer je goede gesprekken op de werkvloer? Communicatietrainer Laura Hagt geeft tips & tricks. 

Met deze formule realiseer je groei met je team

De expansieformule zorgt niet alleen voor groei maar zorgt er ook voor dat je werk nog leuker wordt. Richard Walraven legt uit hoe dit werkt. 

Zo bereiden jij en je winkel zich voor op de komst van Amazon

Hoe kun je je voorbereiden op de komst van Amazon? Door je te focussen op service en jouw toegevoegde waarde? Hoe? Steven Keuper geeft tips en adviezen.

Hoe maak jij het verschil voor jouw klant?

Met: Richard Walraven, een expert op het gebied van sales en resultaatverbetering. 

De kansen van Smart Home

Sean Schuurman

Met: Sean Schuurman van Rouwendal van Smart Living Academy. Zijn boodschap: 'start (juist) nu met het zelf 'spelen' met Smart Home producten'. 

Wat kan de retail leren van de gastvrijheid in de horeca?

Christiaan Severijns

Met: Christian Severijns van Horeca Maatwerk. Hoe kun je je klant nog beter van dienst zijn?

Coronacrisis in de elektrotechnische detailhandel

Met: Rob Wierenga van Techniek Nederland en Martijn den Heijer van CNV Vakmensen. 

Ondernemen in de elektrotechnische detailhandel

Ondernemer Marcel Schalkwijk vertelt over zijn onderneming EP Schalkwijk in IJsselstein. 

Optimaal contact met je klant

Met Chantal Riedeman van Shop-ology


Suggestie voor een onderwerp of spreker?
Ontwikkelen doe je samen. We horen daarom graag over welke onderwerpen of personen jij graag terug ziet in een OFED Talk. Laat het ons weten via info@ofed.nl.

Contact

Opleidingsfonds Elektrotechnische Detailhandel (OFED)
E-mail: info@ofed.nl
KvK: 41158523

Heeft u vragen over de OFED-premie?
Bel 020 - 244 54 22 of stuur een bericht naar werkgever@ofed.nl

Heeft u een andere vraag? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Powered by